Zaječar dobio urbani vrt u okviru projekta „Niklo kao ja“

U okviru projekta „Niklo kao ja“, kompanija A1 Srbija nastavlja sa sadnjom urbanih vrtova, čineći gradove zelenijim i otpornijim na klimatske promene. Zaječar je ove godine postao jedan od novih 10 gradova u Srbiji koji će dobiti urbani vrt – mediteranski sukulentni vrt, osmišljen kao mirna oaza smeštena uz prometnu ulicu u srcu grada.

Mediteranski sukulentni vrt donosi upečatljiv pejzaž u kojem dominiraju biljke mesnatih listova i skulpturalnih formi. Dizajn vrta zasnovan je na jednostavnim, čistim linijama koje ističu lepotu svake biljke, bez preopterećenja prostora. Vrt je prilagođen sunčanim terenima i suvim uslovima, što omogućava biljkama da opstanu u svim uslovima, pružajući lakoću upravljanja i održivost. Igra svetlosti na površinama biljaka tokom dana stvara dinamičan prizor, dodajući prostoru živost i vizuelnu dubinu.

„Mediteranski sukulentni vrt u Zaječaru unosi prirodan sklad u užurbano urbano okruženje, pozivajući prolaznike da zastanu i pronađu mir u prirodi. Ovaj dizajn, otporan na sušne uslove, istovremeno doprinosi estetici grada i podržava očuvanje prirodnih resursa,“ izjavio je Vladimir Milutinović, pejzažni arhitekta i saradnik UG Ekonaut.

Prošle godine u okviru projekta „Niklo kao ja“ zasađeno je deset urbanih vrtova u Beogradu, Novom Sadu, Nišu, Čačku, Bečeju, Kragujevcu, Novom Pazaru, Subotici, Somboru i Smederevu. Ove godine planirana je sadnja novih deset, uključujući i vrt u Zaječaru, čime A1 Srbija nastavlja svoju misiju širenja zelenih površina i unapređenja kvaliteta života u urbanim sredinama.

A1 Srbija kroz svoju ESG strategiju kontinuirano ulaže u postizanje dugoročnih ciljeva u oblasti održivosti. Ovaj pristup ne obuhvata samo projekte delovanja na klimatske rizike i zaštitu biodiverziteta, kao što je „Niklo kao ja“, već uključuje i dugoročne planove dekarbonizacije, povećanja udela održive energije iz sopstvene proizvodnje, povećanja energetske efikasnosti u poslovnim operacijama i poštovanje principa cirkularne ekonomije. Kao vodeći prozjumer u sektoru telekomunikacija, A1 je do sada postavio blizu 6.000 solarnih panela na 330 lokacija, što je ekvivalent godišnjoj potrošnji električne energije više od 750 domaćinstava. Investicije u OIE su deo strateškog opredeljenja kompanije i cilja postavljenog na nivou cele A1 Grupe, koji se odnosi na postizanje klimatske neutralnosti do kraja 2030.

Prethodni članci